كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مقدمه

دختر دستهاي خاکي اش را رو به پدر گرفت. مرد به حفره نگاه کرد.تلي از خاک کنار حفره جمع شده بود. روي صورت مرد خاک نشسته بود.دختر با گوشه آستينش خاکها را از صورت پدر زدود. مرد، لحظه اي درنگ کرد. قلبش لرزيد.اما او دختر را به درون حفره انداخت.صداي جيغ بلندي در نخلستان پيچيد. مرد دست چپش را روي کتف دختر گذاشت.تقلاي دختر براي بيرون آمدن بي نتيجه ماند. او دست و پا مي زد. فرياد مي کشيد: پدر جان! چه با من مي کني؟عرق سردي از روي پيشاني تا زير گردنش شره مي رفت. با تمام قدرت تل خاک را با دست راستش بر سر و صورت دختر مي پاشيد.خاک ريخت. خاک ريخت. آنقدر خاک ريخت که صدا خفه شد.(برگرفته از روايتي در تفسير نمونه، ج 11 ، ص 272 )شانه هاي ناتوان مرد ، سنگيني مي کرد. کافي بود تا لرزشي آن را آرام کند. صداي نعره هايش در نخلستان بلند شد.باد سوزناک ظهر در سالهاي جاهليت عرب، خشمناک بر قامت نخل ها مي کوبيد. مرد بر گور دخترش اشک ريخت.دست روي خاک گذاشت. داغ بود. انگار که تپش هايي قلبي زنده را حس مي کرد لا به لاي انگشتان زمختش. انگشتاني که تمام افتخارش، قدرت مردانگي بود. مردانگي عرب جاهلي که داشتن دختر را ننگي بر خاندانش مي پنداشت.عرب جاهلي غرق در مستي و شهوت بود که محمد(ص) پيامبر خدا، نداي حقانيت سر داد کهدر رتبه زن و مرد هيچ تفاوتي نيست مگر در تقوايشانمردان اين سخن را برنتافتند، شمشير کشيدند. اما انديشه قامت راست کرد به احترام پيامبري که دست دخترش را بوسيد، به نشانه کرامت انساني زن.پيامبري که درباره کرامت اين نشانه الهي فرموده اندهر که را دختري است، خداوند ياري دهنده او، برکت بخش به او و آمرزنده او خواهد بود.»(مستدرک الوسائل، ج 15 ، ص 116 ، ح 17702 )



 اسوه هاي آسماني

زناني که قبل از بانوي بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) اسطوره بشريت شدند ٬ از مريم مقدس که تنديسي از عفت و صبر بود تا بانو آسيه به عنوان نماد قدرت و ايستادگي در دوران فرعونيان الگو گرفتند. و اما زناني که بعد از بانوي بزرگ اسلام اسطوره بشريت در ايمان و اخلاق و عفت و پاکدامني ٬ صبر و شکيبايي تاريخ ساز شدند همه از حضرت فاطمه زهرا (س)، بانوي مکرم اسلام حضرت زينب(س) و خانم حضرت معصومه(س) الگو گرفته اند. حضرت زينب و حضرت معصومه سلام الله عليهما هر دو حامي بردار بودند و در مسير رسالت پدرانشان، استوار ايستادند.روزشمار تاريخ امروز، بر روي اول ذيقعده کمر خم کرد به نشانه تعظيم. امروز، خداوند رحمتي را بر زمينيان هديه کرد.الگوهايي که دختران مسلمان ما دارند، اسوه هاي دانشمندي و انديشه ورزي هستند. در حالي که جوامع غربي حضرت مريم را به عنوان الگو نمي بينند بلکه ايشان را به عنوان موجودي مقدس و آسماني مي پندارند که زميني ها نمي توانند به ايشان تأسي جويند .

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب: الگوپذيري دختران , ] [ 8:12 ] [ اكبر احمدي ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 205
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 292
بازدید ماه : 589
بازدید کل : 161875
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك